ЩОДО СТЯГНЕННЯ КОМІСІЙНОЇ ВИНАГОРОДИ З НАСЕЛЕННЯ ПРИ СПЛАТІ РАХУНКІВ ЗА ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНІ ПЛАТЕЖІ

       

        Починаючи з 2015 року, в умовах знецінення трудових доходів і пенсій громадян, критично високого рівня безробіття, падіння купівельної спроможності населення, що призвело до збільшення глибини і масштабів бідності, банками та УДППЗ «Укрпошта» запроваджено стягнення комісійної винагороди з населення при сплаті рахунків за житлово-комунальні послуги.
      З метою захисту громадян від додаткових поборів банківськими установами при сплаті населенням рахунків за житлово-комунальні послуги, Федерація профспілок України разом з іншими громадськими організаціями неодноразово зверталися до Антимонопольного комітету України, НКРЕКП, Держпродспоживслужби з вимогою розібратися з порушеним питанням та вжити відповідні заходи, спрямовані на користь громадян. Адже споживач сплачує комісійну винагороду за прийом платежів двічі – її закладено в тариф на послугу ЖКГ, а також за послуги банку чи УДППЗ «Укрпошта» відповідно до встановлених ними тарифів.


      16 листопада 2016 року в Антимонопольному комітеті України відбулося публічне обговорення результатів дослідження ринку послуг з приймання готівкових платежів від фізичних осіб за житлово-комунальні послуги, в якому взяли участь представники Федерації профспілок України.
       За результатами обговорення учасниками заходу було запропоновано наступні шляхи вирішення ситуації:
- забезпечити встановлення економічно обґрунтованого розміру комісійної винагороди за приймання платежів від фізичних осіб;
- вжити заходів для укладення договорів про приймання платежів від фізичних осіб за житлово-комунальні послуги з банками та іншими установами, положеннями яких було б передбачено обов'язок для надавача житлово-комунальних послуг сплачувати комісійну винагороду за приймання платежів від споживачів.
       Підтримуючи зазначені пропозиції, Федерація профспілок України листом від 23.11.2016 № 05/01-15/1184 звернулась до Кабінету Міністрів України з проханням урегулювати зазначену проблему та повідомити про прийняте рішення.
       На дане звернення отримано відповідь Міністерства інфраструктури України (копія листа від 23.12.2016 № 12665/11/10-16 додається). Мінінфраструктури поінформувало, що враховуючи можливість вибору платниками в сучасних умовах різних каналів оплати послуг (термінали самообслуговування, інтернет-ресурси, особисті кабінети, пошта, банки) та з метою уникнення подвійного навантаження на споживачів (перше – у складі тарифу за житлово-комунальні послуги, друге – оплата послуг банків, фінансових установ та об'єктів поштового зв'язку) УДППЗ «Укрпошта» вбачає необхідність виключити з тарифів за житлово-комунальні послуги, у тому числі за використаний природний газ, таку складову як витрати на оплату послуг банків та інших установ з приймання платежів.
       Реалізація такої пропозиції забезпечить встановлення економічно обґрунтованих тарифів на житлово-комунальні послуги та справедливе конкурентне середовище для суб'єктів господарювання, свободу господарської (підприємницької) діяльності.

 

 

Департамент захисту соціально - економічних прав апарату ФПУ