Прожитковий мінімум в цінах травня 2014 року

Міністерство соціальної політики України відповідно до статті 5 Закону України «Про прожитковий мінімум» повідомляє, що фактичний розмір прожиткового мінімуму у цінах травня 2014 року у розрахунку на місяць на одну особу становив 1367,65 грн., для дітей віком до 6 років – 1298,17 грн., для дітей віком від 6 до 18 років – 1651,10 грн., для працездатних осіб – 1438,28 грн., для осіб, які втратили працездатність – 1102,09 гривень (розрахунки додаються). Таким чином, офіційна величина прожиткового мінімуму в середньому на одну особу, встановлена на травень 2014 року статтею 7 Закону України «Про Державний бюджет України на 2014 рік», занижена порівняно з фактичним розміром прожиткового мінімуму в травні в середньому на одну особу – на 16,3 %, а для працездатної особи – на 18,1 %. Звертаємо увагу, що розрахунки Мінсоцполітики України фактичного розміру прожиткового мінімуму у цінах травня 2014 року суперечать Рішенню Конституційного Суду України від 22.05.2008 р. № 10-рп/2008 щодо збільшення прожиткового мінімуму, визначеного для осіб, які відповідно до законодавства підлягають обов'язковому державному соціальному страхуванню, на розмір ставки податку з доходів фізичних осіб. У цьому випадку фактичний розмір прожиткового мінімуму у травні 2014 року для працездатних осіб мав становити 1491 грн. Отже, офіційна величина прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановлена на травень 2014 року статтею 7 Закону України «Про Державний бюджет України на 2014 рік», занижена порівняно з фактичним розміром прожиткового мінімуму для працездатних осіб, скорегованим на ПДФО, на 22,4%. Таким чином, Мінсоцполітики продовжує ігнорувати протести Федерації профспілок України проти діючої ганебної практики визначення фактичного розміру прожиткового мінімуму всупереч Рішенню Конституційного Суду України. ФПУ неодноразово вимагала публікувати достовірні дані про фактичний розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб, проте, незважаючи на протести, Мінсоцполітики відмовилось виконувати вищезазначене Рішення Конституційного Суду України (лист Мінсоцполітики №6350/0/14-14/10 від 17.06.2014р. додається). Оскільки Мінсоцполітики ігнорує Рішення Конституційного Суду України, ФПУ надалі буде домагатися врегулювання порушеного питання шляхом звернення до відповідних інстанцій.   Департамент бюджетної політики та соціального захисту апарату ФПУ

Динаміка та стан виплати заробітної плати у травні 2014 року

Динаміка та стан виплати заробітної плати у травні 2014 року   Динаміка середньої заробітної плати   Динаміка заборгованості з виплати заробітної плати Департамент виробничої політики та колективно-договірного регулювання

Проблема низького рівня оплати праці держслужбовців має бути вирішена

Комітет Верховної Ради України з питань соціальної політики та праці поділяє занепокоєння Федерації профспілок України кризовою ситуацією з оплатою праці у сфері державного управління і вважає, що даний фактор є однією з вагомих причин відтоку висококваліфікованих спеціалістів з даної галузі, а відтак негативно впливає на перспективу нагальної модернізації державного механізму в цілому. Про це Комітет повідомив у відповідь на звернення ФПУ щодо сприяння у вирішенні питання низького рівня оплати праці державних службовців нижчої та середньої ланок (слід зазначити, що оклади державних службовців IV-VІІ категорії на рівні мінімальної заробітної плати, як за некваліфіковану працю). Також ФПУ проінформовано, що на необхідність суттєвого підвищення рівня оплати праці працівників нижчої та середньої ланки органів державного управління Комітет неодноразово звертав увагу Уряду, Парламенту у своїх листах з приводу численних звернень громадян з даного питання, рекомендаціях при здійсненні контрольної функції, а також у рішеннях з розгляду законопроектів, зокрема тих, якими відтерміновувалося набрання чинності Законом України «Про державну службу» № 4050-VI від 17.11.2011. Разом з тим, Комітет запевнив, що в межах наданих Конституцією та законами України повноважень використовуватиме всі важелі парламентського впливу з метою захисту трудових, соціально-економічних прав та інтересів як державних службовців, так і всіх інших працівників країни, покращення їх життєвого рівня.   Департамент бюджетної політики та соціального захисту апарату ФПУ

Оперативна інформація щодо зарплатних боргів за станом на 10 червня 2014 року

За оперативними даними, які надійшли від Мінсоцполітики, за станом на 10.06.2014 обсяг зарплатних боргів у цілому по Україні склав 988,3 млн. грн. При цьому заборгованість на економічно-активних підприємствах сягає 610,8 млн. грн. або 61,2%; підприємствах-банкрутах - 342,2 млн. грн. Найбільші обсяги зарплатних боргів складають в Київській області (129,4 млн. грн.), Харківській області (118,7 млн. грн.), Донецькій області (100,2 млн. грн.), м. Києві (86,2 млн. грн.), найменша заборгованість в Чернівецькій області (4,1 млн. грн.). Разом з тим Мінсоцполітики поінформувало про вжиті центральними та місцевими органами виконавчої влади заходи щодо погашення заборгованості з виплати заробітної плати. Тимчасовими комісіями з питань погашення заборгованості із заробітної плати (грошового забезпечення), пенсій, стипендій та інших соціальних виплат, створених при центральних та місцевих органах виконавчої влади, у квітні 2014 року проведено 745 засідань, на яких попереджено про дисциплінарну відповідальність 1693 керівника підприємств-боржників, вжито 547 інших заходів впливу, а з 7 керівниками розірвано контракти. Державною інспекцією України з питань праці та її територіальними органами у квітні ц. р. проведено 492 перевірки на 414 підприємствах-боржниках, за результатами яких: -   складено та передано до суду 272 протоколи про адміністративні правопорушення; -   за невиконання вимог щодо усунення виявлених порушень законодавства винесено 70 постанов з накладанням штрафних санкцій на винних посадових осіб; -   204 матеріали внесено до правоохоронних органів для вирішення питання про притягнення керівників до кримінальної відповідальності. Загальна сума накладених судами та державними інспекторами праці штрафних санкцій становить 124 тис. грн.     Департамент виробничої політики та колективно-договірного регулювання ФПУ  

Оперативна інформація щодо зарплатних боргів

Україна сьогодні охоплена масштабною економічною кризою. Різка девальвація гривні призвела до помітного зростання вартості споживчого кошика для населення. Як наслідок, заробітна плата перестала забезпечувати фізіологічне відтворення працівника, що прирікає більшість наших громадян на бідність. А в умовах зростання цін та запровадження непопулярних реформ невчасна виплата заробітної плати набуває особливої соціальної гостроти. З 1 січня 2014 року обсяг зарплатних боргів збільшився на 39,3 % та за станом на 1 квітня ц.р. сягнув 1 млрд. 125,7 млн. грн. При цьому 64,5 % або 726 млн. грн. невиплаченої заробітної плати припадає на економічно активні підприємства. Кількість працівників економічно активних підприємств, щодо яких порушено конституційне право на своєчасне отримання винагороди за працю, з початку року зросла майже в 2,5 рази та становила 138,5 тисяч осіб. Водночас найбільший темп зростання заборгованості з виплати заробітної плати у січні-квітні 2014 року спостерігався в Чернівецькій (3299%), Рівненській (1208%), Дніпропетровській (882,5%) областях. За оперативними даними Мінсоцполітики за станом на 12.05.2014 обсяг зарплатних боргів склав 1 041,3 млн. грн. При цьому заборгованість на економічно-активних підприємствах сягає 653 млн. грн. або 62,7%; державних підприємствах - 282,1 млн. грн., підприємствах-банкрутах - 341,9 млн. грн. Найбільші обсяги зарплатних боргів складають в Київській області (132,8 млн. грн.), Харківській області (115,4 млн. грн.), Донецькій області (98,1 млн. грн.), м. Києві (90,5 млн. грн.), найменша заборгованість в Чернівецькій області (3,9 млн. грн.).   Департамент виробничої політики                                                                                     та колективно-договірного регулювання